Náhradní rodinná péče v porovnání s ústavní péčí u dítěte s anamnézou syndromu CAN

DSpace Repository

Language: English čeština 

Náhradní rodinná péče v porovnání s ústavní péčí u dítěte s anamnézou syndromu CAN

Show simple item record

dc.contributor.advisor Haburajová Ilavská, Lenka
dc.contributor.author Nováková, Petra
dc.date.accessioned 2013-10-06T03:39:44Z
dc.date.available 2013-10-06T03:39:44Z
dc.date.issued 2011-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/20032
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou náhradní výchovy u dětí se syndromem CAN. Teoretická část je zpracována v pěti kapitolách. První kapitola se zaměřuje na syndrom CAN a je členěna do podkapitol, které se věnují jednotlivým kategoriím syndromu CAN. Druhá část popisuje specifika dětí se syndromem CAN, jež vznikají následkem poruchy vztahové vazby mezi matkou a dítětem a projevují se narušeným prožíváním a odlišnými projevy v chování dítěte. Následující kapitola popisuje proces začínající detekcí syndromu CAN, pokračující sociální prací s rodinou a končící odebráním dítěte z původního prostředí. Náhradní výchovu dítěte se syndromem CAN rozebírá čtvrtá kapitola práce, popisuje jednotlivé formy náhradní výchovy a především poukazuje na jejich pozitiva a negativa. Dilema rodina versus instituce řeší pátá kapitola postavená na souhrnu předností a nedostatků jednotlivých forem náhradní výchovy a podložená výroky několika autorů zabývajících se danou problematikou. Praktická část se prostřednictvím kvalitativního výzkumu, metodou případových studií zabývá hledáním výběrových kritérií, podle nichž bychom mohli usuzovat, která z variant náhradní výchovy je pro dítě se syndromem CAN vhodnější. cs
dc.format 149 s. (243015 znaků). cs
dc.format.extent 1831424 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Syndrom CAN cs
dc.subject týrání cs
dc.subject zanedbávání cs
dc.subject zneužívání cs
dc.subject porucha vztahové vazby cs
dc.subject náhradní výchova cs
dc.subject náhradní rodinná péče cs
dc.subject ústavní péče cs
dc.subject CAN syndrome en
dc.subject mistreatment en
dc.subject neglect en
dc.subject abuse en
dc.subject failure of relationship ties en
dc.subject foster care en
dc.subject additional family care en
dc.subject institutional care en
dc.title Náhradní rodinná péče v porovnání s ústavní péčí u dítěte s anamnézou syndromu CAN cs
dc.title.alternative Comparison of Alternative Family Care and Institutional Care for Children with a History of CAN Syndrome en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Balvín, Jaroslav
dc.date.accepted 2012-06-01
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the problems of care for children with CAN syndrome. The theoretical part is divided into five chapters. The first chapter focuses on the CAN syndrome and is separated into subsections dedicated to each individual category of the CAN syndrome. The second chapter describes the specifics of children with the CAN syndrome, which is a failure of relationship ties between mother and child, and manifests itself by disrupted feelings and different behaviour in the child. The following chapter deals with the whole process, starting with the detection of the CAN syndrome, the social work with the family and finally the removal of the child from the original environment. The fourth chapter addresses the care of the child with the CAN syndrome by a foster family. It describes various forms of foster care and in particular points out the positives and the negatives. The dilemma of family versus institutional care is dealt with in the fifth chapter. It is based on a summary of the strengths and the weaknesses of various forms of foster care and is supported by statements made by various authors dealing with the issue. The practical part, completed by undertaking quality research of case studies, deals with the selection criteria by which we could conclude, which of the variants of foster care for a child with the CAN syndrome is the most appropriate. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 25050
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-25


Files in this item

Files Size Format View
nováková_2012_dp.pdf 1.746Mb PDF View/Open
nováková_2012_vp.doc 56Kb Microsoft Word View/Open
nováková_2012_op.doc 57Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account